" آخرت " هنوز يوروم ياپيلمامش

 

 آخرت نه در؟

آخرت عالمي ناصلدر؟

:جواب

آخرت كلمه سنڭ معناسي:

عربجه ده  ’صوڭ، صوڭره كي آڭلامنه  گلن ’آخر كلمه سنڭ مؤنثيدر. دنيادن صوڭره  گيديله جك صوڭ و اصل مكانمز اولان ابدي عالمڭ آديدر.

آخرته  ايمان، ايمانڭ آلتي اساسندن بريدر

”اونلركه  سڭا اينديريلنه  و سندن أوڭجه  اينديريلنلره  ايمان ايدرلر، اونلر آخرته  ده  كسين اولارق اينانيرلر.“ (بقره ، ٤)

آخرت عالمنڭ باشلانغيجي قيامتدر

كائناته باقديغمزده  هر شيئڭ بر عمري، طولاييسيله  ده  بر اجلي اولديغني گورمكده يز. بوگون بيليمڭ ده  قبول ايتديگي گبي دنيا، عمرينڭ صوڭنه  طوغري ياقلاشمقده در.

دنيانڭ صوڭي اسرافيل (ع م) اسملي ملگڭ صوره   أوفله مه سيله  اولاجق، قيامت توم دهشتيله  قوپاجق، بتون جانليلر ئوله جكدر.

بو حقيقتي اللّٰه (ج ج)قرآن كريمده  برچوق آيتله  خبر ويرمشدر:

 

”گوك، انفطار ايتديگي (ياريلديغي) زمان!“

”گونش تكوير ايديلديگي (دورولديگي، نوري نارندن آيريلديغي، ايشيغي گيدريلديگي) زمان!“

”و ييلديزلر، (قرارتيلارق) دوكولديگي زمان!“

”و طاغلر، يوروتولديگي زمان!“

”دڭزلر طوتوشديریلديغي زمان!“ (انفطار، ١/ تكوير، ١-٢-٣-٦)

•”صوره  ايلك أوفورولديگنده  يرده  و گوكده  اولانلر، دهشتدن ئولورلر. آنجق اللّٰهڭ استثنا ايتديگي جبرائيل، ميكائيل، اسرافيل و ئولوم ملگي اولان عزرائيل قالير. صوڭره  اللّٰه ئولوم ملگنه ، جبرائيلڭ، ميكائيلڭ صوڭره  اسرافيلڭ روحلريني قبض ايتمه  امريني ويرر. صوڭ اولارق ئولوم ملگنه  امر ويرر، ئولوم ملگي ده  ئولور.“ (احياء علوم الدين)

•داها صوڭره  اسرافيل (ع م) تكرار ياراتيلير، اونڭ ايكنجي دفعه

صوره أوفله مه سيله ، اللّٰهڭ (ج ج) اذنيله  بتون جانليلر تكرار ديريلير:

 

”نفسلر برلشديريلديگي (روحلر بدنلرله  بر آرايه  گتيريلديگي زمان!“ (تكوير، ٧)

 

”او گون صوره ( ايكنجي دفعه  أوفله نير، بولوك بولوك گليرسڭز.“ (نبأ، ١٨)

آخرت قاورامنڭ ايچرديگي معنالر:

•ايكنجي ديريليشدن صوڭره  طوپلانيلاجق اولان يره "محشر"، محشر ميداننه  طوپلانمه يه "حشر" دينير.

”ربمز! محققكه  سن، كنديسنده  هيچ بر شبهه  اولمايان بر گونده  انسانلري طوپلاياجق اولانسڭ. طوغريسي اللّٰه، وعدندن دونمز!" (آل عمران، ٩)

•عمرڭ ناصل و نره ده  خرجانديغنڭ صورولوب انسانڭ حسابه چكيلمه سنه  ’حساب دينير.

 

”او گون (حساب ايچون ربڭزه  عرض اولونورسڭز؛ سزدن هيچ بر سر، گيزلي قالماز." (حقهّ ، ١٨)

 

”او وقت كتابي صاغ النه  ويريلن، قولاي بر حسابله  حسابه چكيله جك و سوينچلي اولارق عائله سنه  دونه جكدر. اما كتابي آرقه سندن ويريلن ”يتيش اي ئولوم!“ دييه  باغيراجق و آلولي آتشه  گيره جكدر.“ (انشقاق، ٧-١٢)

•اييلك و كوتولكلرڭ طارتيلاجغي ترازو ايسه  "ميزان" در.

"قيامت گوني (عمللرڭ طارتيلمه سي ايچون عدالت ترازولريني قورارز؛ آرتيق كيمسه  بر شيله  حقسزلغه اوغراتيلماز. خردال دانه سي آغيرلغنده  (بر عمل بيله  اولسه  اوني گتيريرز. حساب گوروجيلر اولارق ده  بز يترز." (انبيا، ٤٧)

•محشرده ، باشده  پيغمبريمز (ع ص م) اولمق أوزره  بتون پيغمبرلر، شهيدلر، عالملر، خيرلي اولادلر گبي اللّٰهڭ (ج ج) سچمش اولديغي كيمسه لر، گناهكار مؤمنلرڭ عفوينى طلب ايده جكلردر. بوڭا

 "شفاعت" دينير.

"هر پيغمبرڭ، مستجاب (قبول اولان) بر دعاسي واردر. بن دعامي، امتمه  شفاعت ايتمك ايچون آخرته  صاقلادم."(بخاري)

”آخرتده  ايلك شفاعت ايدن و شفاعتي قبول اولان بن اولاجغم.“ (ابن ماجه) 

• قيامت گوني، حضرت. محمدڭ (ع ص م)النده  اولوب، آلتنده  مؤمنلرڭ طوپلاناجغي سنجاغڭ اسمي ”لواء الحمد“در.

 

”بن قيامت گوني لواءالحمدڭ (حمد سنجاغي) طاشييجيسي يم.“ (ترمذي)

”أوگونمك ايچون سويله مه يورم، قيامت گوننده  سنجاق بنم المده  اولاجقدر.“ (ابن ماجه) 

•حضرت. محمدڭ (ع ص م) امتيله  برلكده  بر داها صوسامامق أوزره  صويندن ايچه جكلري حوضه ’كوثر دينيلمكده در. (كوثرڭ) صراطدن أوڭجه مي يوقسه  صوڭره مي اولديغي قونوسنده  اختلاف واردر. مقبول گوروشه  گوره  ايكي عدد كوثر موجوددر. بري جنتڭ ايچنده در، ديگري صراطدن أوڭجه  و محشر يرنده در.) (كتب سته )

”حوضمڭ گنيشلگي بر آيده  يورونه بيله جك قدردر. صويي سوتدن داها بياض، قوقوسي مسكدن داها خوش، بارداقلري گوكده كي ييلديزلر قدر چوقدر. كيم اوندن ايچرسه  ابديًا صوساماز.“ (بخاري و مسلم)

•جنت يا ده  جهنمه  گيتمك ايچون أوستوندن گچيله جك كوپرويه  "صراط" دينير.

 "صراط، جهنمڭ أوزرينه  قيليچ آغزي گبي اينجه ، قايغان، (أوزرينده  يورويني) دوشوره جك بر حالده  قورولور. أوزرنده  قيزغين دميردن قانجه لر واردر. اونلر جزايه  لايق كيمسه لرڭ وجودلرينه  طاقيلوب طيرمالار. اوراده  طوتولوپ محو اولانلر، يره  چارپيلانلر واردر. انسانلردن بر قسمي ييلديريم گبي گچوب گيدر، اوراده  هيچ بكله مز. ايشته  بو قورتولوشدر. كيمي روز گار گبي گچر هيچ اگلنمز. بو ده  اونڭ قورتولوشيدر. صوڭره  آتڭ خيزيله  گچنلر، صوڭره  يايانڭ قوشوشي ايله  گچنلر، صوڭره  يايا اولان كيشينڭ نورمال يورويوش خيزي ايله  گچنلر. نهايت صوڭنجي انسان، جهنمڭ ياقوپ رنگني دگيشديرديگي بر كيشي اولور. اللّٰه كنديسني رحمتيله  جنته  قوينجه يه  قدر صراطده  چشيتلي زورلقلرله  قارشيلاشير. "

(طبرني)

•مؤمنلرڭ اللّٰهڭ (ج ج) لطفيله  گيره جكلري و صوڭسز گوزللكلره  قاووشاجقلري يرجنتدر.

"ايمان ايدوب صالح عمل ايشله ينلر وار يا، ايشته  اونلر جنت خلقيدر؛ اونلر اوراده  سوركلي قاليجيدرلر." (بقره ،٨٢)

•كافرلرڭ ابدي اولارق عذاب چكه جكلري ير ده  "جهنمدر."

 "كفرلرنده  بيلينچلي اولارق اصرار ايدوب آيتلريمزي يالانلايانلر وار يا؛ ايشته  اونلر آتش خلقيدرلر؛ اونلر اوراده  سوركلي قاليجيدرلر." (بقره ، ٣٩)

گناهكار اولان مؤمنلر ايسه ؛ گناهلري أولچوسنده  جهنم عذابي گوردكدن صوڭره  جنته  گير رلر.

فقط بونلرله  برلكده  بيلمه مز گركن شوكه ؛ ”صور، ميزان، صراط، كوثر“ گبي آخرت عالمنه  عائد افاده لرڭ ”بورو، ترازو، كوپرو، حوض“ شكلنده  تصوير ايديلمه لري انسان عقلنه  ياقينلاشديرمق ايچوندر. اصل صورتلريني آخرت عالمنه  گيتديگمزده  گوره جگز. دنياده كيلرله  قياسلايارق خيال ايتديگيمز شكللر، البته  اونلرڭ گرچك صورتلري دگلدرلر. :قايناق http://www.xn--mgbcanya0ab4l6abbcd.com - آخرت نه در؟

بزه  صورو صورڭ
يوروم ياپڭ