" پيغمبرلر " هنوز يوروم ياپيلمامش

 

 پيغمبر افنديمزڭ چوق اوليلك ياپمه سنڭ حكمتلري نه لردر؟

پيغمبر افنديمزڭ چوق اوليلگنڭ حكمتلري نه در؟ درتدن فضله  اولنمش ميدر؟

:جواب

چوق اوليلك، سادهجه پيغمبريمز (ع ص م) ايچون دگل يڭي حكملرله گلن پيغمبرلر ايچون بر گركليلكدر

”( حبيبم يا محمّد!) جلالم حقّي ايچون، سندن أوڭجه ده  نيجه  پيغمبرلر گوندردك؛ اونلره  ده  زوجه لر و چوجقلر ويردك…“ ( رعد، ٣٨)

چوق خانمله  ازدواج پيغمبرلك وظيفه سنڭ روحنه  ضد اولمايوب بالعكس يڭي حكملرله  گلن پيغمبرلر ايچون ضروريدر. چونكه  پيغمبرلك انسانلغه  هر آلانده  اڭ طوغري يي تبليغ ايتمك و صورونلرينه  الٰهي چوزوم گتيره رك رهبرلك ايتمك ديمكدر. پيغمبر افنديمزڭ (ع ص م) مدينه يه  هجرت ايتدكدن صوڭره  بردن بره  برچوق خانمله  نكاحلانمه سي گرچكدن دوشونديریجي و معنيداردر. و البته  عقل سليم اولانلر ايچون پك چوق حكمتلري واردر.

اسلام ديننڭ عائله ايچي حكملرينڭ تثبيتي، پيغمبريمزڭ (ع ص م) چوق اوليلگي ايله ممكن اولمشدر

پيغمبر افنديمزڭ (ع ص م) تبليغ ايتديگي ديني حكملر ساده جه  سياسي و طوپلومسال حياتي دگل عائله  حياتنى ده  صوڭ درجه  و ياقيندن ايلگيلنديرمكده در.

دينڭ، عائله  محرميتي ايچنده  جريان ايدن پك چوق يوڭلري واردر. بو طرز موضوعلرده ، بر انسانڭ مخاطبي آنجق نكاحليسي اولابيلير. ايشته  عائله  حياتنى ايلگيلنديرن بو سنّتلرڭ بيلينه بيلمه سي، رسول  اللّهڭ (ع ص م) چوق اوليلك ياپمه سنڭ باشليجه  سببلرندندر.

پيغمبر افنديمزڭ (ع ص م) محرم اولان عائله  حياتي ياشجه ، مزاججه ، علمجه ، قابليتجه  فرقلي خانملر طرفندن گورولملي و گوزلنمليدي. گورولنلر، دویولانلر تثبيت ايديله رك آرقه دن گلن نسللره  آقتاريلملي ايدي. چونكه  انسانلر، هر مسئله ده  اڭ گوزل أورنكلري، آنجق پيغمبريمزڭ (ع ص م) سنّتنده  بولابيله جكدير. أويله يسه  اونڭ (ع ص م) عائله  حياتنده  داورانيشلري بر دگل برچوق خانم طرفندن تعقيب ايديلملي و ممكن اولان اڭ اينجه  تفرّعاتنه  قدر تثبيت ايديلمليدي.

بر قسم عالملر، رسول  اللّهڭ (ع ص م): "دنياڭزدن بڭا أوچ شي سوديريلدي: قادين، گوزل قوقو، گوزيمڭ نوري نماز" حديثنى ايضاح ايدرك شويله  ديمشلردر:

"قادينلرڭ رسول  اللّهه  (ع ص م) سوديريلمه سينڭ سببي تبليغ ايتديگي دينڭ خصوصًا محرم قسملرينڭ تثبيتنده  روللرينڭ بيوك اولمسيدر. چونكه  اونلر، ارككلرڭ أوگرنه ميه جگي و صورمقدن ده  صيقيلاجقلري خصوصلري روايت ايدييورلردي."

نيته كيم اسلام ديننڭ سرلري و حكملرينڭ طاشييجيسي، آقتاريجيسي او تميز و پاك آننه لريمز اولمشدر. همن همن حكملرڭ ياريسي اونلردن روايت ايديلمكده در.

خصوصًا حضرت عائشه نڭ (رض) بو خصوصده كي خدمتي فوق العاده  بيوكدر. ٢٢١٠ حديث روايت ايتمه سيله ، "مكثرڭ" دڭن چوق روايت ايدنلر آرا سنده  دردنجي صيره ده  ير آلير. حضرت عائشه نڭ (رض) صوري صورمقده  پك جسور اولديغي، آڭلاماديغي هيچ بر مسئله يي سسسز گچيرميوب مطلقا صورديغي بليرتيلير.

پيغمبر افنديمزڭ (ع ص م) چوق اوليلگي پك چوق سياسي مسئلهلره چوزوم گتيرمشدر

حضرت محمّدڭ (ع ص م) بردن فضله  اوليلك ياپمه سنده  دقّت چكن بر ديگر سبب سياسي يوڭدر. اونڭ (ع ص م) حياتنه  باقديغمزده ؛

•حضرت صفيه (رع) ايله  اولنمه لري؛ خيبر يهوديلري ايله  صلۀ رحمه  وسيله  اولمشدر.

•حضرت جوریە ايله  اوليلكلري؛ بنی مستلقدن يدي يوز قدر حرب اسيرينڭ بداوا آزادلقلريني صاغلامشدر.

•مكّه ليلرڭ ليدري ابو سفيانڭ قيزي امّي حبيبه  ايله  اوليلكلري؛ ابو سفيانڭ بوزولان حديبيه  صلحنی ينيله يه بيلمك ايچون، قيزيني بهانه  ايدرك مدينه يه  گلمه سنه ، پيغمبر افنديمزڭ (ع ص م) خانۀ سعادتلرينه  قدر گيرمه سنه  يول آچمش، بو طوروم اونڭ دشمانلغنى بر نبذه ده  اولسه  آزالتمشدر.

ديگر اوليلكلرينڭ اسلام ديننڭ تبليغنده كي رولي گوز آردي ايديله مديگي گبي سياسي يوڭيله  ده  اسلاميته  صاغلاديغي فائده لر انكار ايديله مز.

سادهجه دنيا لذتلريني غايۀمقصد ياپان سفيه عقللر پيغمبر افنديمزڭ (ع ص م) چوق اوليلگنى ادراكدن عاجزدرلر

پيغمبر افنديمزڭ (ع ص م) حياتنه  باقديغمزده  ده  ٢٥ ياشندن ٥٣ ياشنه  قدر، يعني بتون مكّه  حياتي بوينجه  كنديسندن ١٥ ياش بيوك اختيارجه  بر خانمله  اكتفا ايتديگڭي گورورز. پيغمبر افنديمزڭ (ع ص م) مدينه يه  هجرت ايتدكدن صوڭره  بردن بره  برچوق خانمله  نكاحلانمه سي گرچكدن دوشونديروجي و معنيداردر. و البته  عقل سليم اولانلر ايچون پك چوق حكمتلري واردر.

اللي أوچ ياش گبي، انسانلرده  جنسي حس و هيجانڭ سكونت بولديغي بر دوره ده  وقوع بولان رسول  اللّهڭ (ع ص م) اوليلكلريني سفلي سببلره  باغلامق ايسته ينلر ده  واردر. دوست و دشمانلرينڭ اتّفاقيله  گوزل اخلاقده  اشي بڭزري اولمايان پيغمبر افنديمزي (ع ص م) بويله سنه  سفلي افترالرله  قره لامق ايسته مك البته  اخلاق موهومندن يوقسون دنيا لذتلرندن باشقه سني دوشونه مين سفيه كيمسه لره  عائددر.

پيغمبر افنديمز (ع ص م) عين آنده  درتدن فضله  اوليلك ياپمشميدر؟

”اگر يتيم اولان ( قيز) لر حقّنده  ( كنديلريله  اولنديگڭز تقديرده ) عدالتلي اولاماياجغنيزدن قورقارسه ڭز، او حالده  سزه  حلال اولان ( باشقه ) قادينلردن ايكي( نجي)، أوچ( نجي) و ( اڭ چوق) درد( نجي خانمڭز) اولاجق شكلده  نكاحلايڭ…“ ( نساء سوره سي، ٣)

پيغمبر افنديمزڭ (ع ص م) بو آيت كريمه  اينديگنده  نكاحي آلتنده  درتدن فضله  خانمي بولونويوردي. فقط پيغمبر افنديمز (ع ص م) نكاحي آلتنده كي خانملريني بوشامامشدر. بونڭ سببلري شويله در:

پيغمبر افنديمزه (ع ص م) درتدن فضله خانمله نكاحلانمهسي جائز قيلينمشدر

رسول  اللّهڭ (ع ص م) خانملريله  اولان نكاح باغلرینڭ قوپمامسي خصوصنده  رخصت ويريلمشدر.

شافعي دیركە: اللّٰه تعالينڭ امرلريني بيان ايديجي اولان رسول  اللّهڭ (ع ص م) سنّتي دلالت ايدييوركه ؛ رسول  اللّهدن باشقه  هيچ كيمسه يه  درتدن فضله  قاديني نكاحله  طوپلامه  ( عين آنده  درت قاديندن فضله سيله  اولنمه ) جائز دگلدر. عالملر آرا سنده  بو قونوده  اتّفاق واردر. ( ابن كثير)

پيغمبر افنديمزڭ (ع ص م) خانملري مؤمنلرڭ آننهلريدر

"پيغمبر مؤمنلره  جانلرندن ايلريدر. اونڭ اشلري ده  مؤمنلرڭ آننه لريدر." ( احزاب، ٦)

”…هم اونلرڭ ( پيغمبر زوجه لرندن) بر شي ايسته ديگڭز زمان، آرتيق كنديلرندن بر پرده  آرقه سندن ايسته يڭ! بو، هم سزڭ قلبلريڭز ايچون، هم ده  اونلرڭ قلبلري ايچون داها تميزدر. چونكه  سزڭ ايچون اللّٰهڭ رسولني اينجيتمه ڭز و كنديسندن صوڭره  اونڭ زوجه لريني نكاحلامه ڭز ابديًا ( جائز) اولماز. چونكه  بو، اللّٰه قاتنده  ( پك) بيوك ( بر گناه) در.“ ( احذاب، ٥٣)

رسول  اللّهڭ (ع ص م) زوجه لري مؤمنلرڭ آننه لريدر. پيغمبر افنديمزڭ (ع ص م) نكاحي آلتندن چيقينجه  باشقه لريله  اولنمه لري اونلره  حرام قيلينمشدر. ايشته  بو سببله  پيغمبر افنديمز (ع ص م) خانملريني زور طورومده  بيراقمامق ايچون نكاح باغلریني قوپارتمامشدر. :قايناق http://www.xn--mgbcanya0ab4l6abbcd.com - پيغمبر افنديمزڭ چوق اوليلك ياپمه سنڭ حكمتلري نه لردر؟ 

بزه  صورو صورڭ
يوروم ياپڭ